בעלי עסקים שנכשלו אנו חיים בתקופה של שינוי חסר תקדים.
קצב השיבוש הטכנולוגי מהיר מאי פעם והקצב שבו זה קורה רק הולך וגדל.
עסקים שרוצים לשרוד חייבים להבין זאת ולהיות מסוגלים להסתגל כדי להישאר רלוונטיים.
במאמר זה נסתכל אחורה על כמה מהחברות המצליחות ביותר, מסעותיהן והטעויות שלהן.
נדגיש מה הם עשו טוב, איך הם נכשלו, ואילו לקחים ניתן ללמוד מהם כשנכנסים לעידן חדש שבו הטכנולוגיה משנה דברים מהר יותר מאי פעם.
קראו עוד מאמרים בבקשה:
- מנטור עסקי – לצאת לדרך עוצמתית ומרגשת עם הבטחה לתוצאות של עשייה איכותית ומאסיבית!
- כלים דיגיטליים שיווקיים הקיימים ברשת בחינם שכל משווק דיגיטלי חייב להכיר
העולם הוא מקום דינמי וקשה לחזות מה יקרה
זו משימה קשה עוד יותר לחזות מה יקרה בעתיד.
אבל יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי לוודא שהעסק שלך מוכן לכל מה שיקרה.
הנה 17 לקחים שנלמדו ממיזמים מצליחים שנכשלו:
- תכננו מראש
- הכר את הלקוח שלך
- גייס אנשים עם הכישורים המתאימים לתפקיד
- היו חדשניים ויצירתיים
- בעל חזון ואסטרטגיה עסקית מוגדרים היטב
- היו פתוחים בכל הנוגע לרעיונות חדשים והזדמנויות יש תוכנית ב' למקרה שתוכנית א' תיכשל או לא תצליח כמצופה
- קחו סיכונים אבל
בעלי עסקים שנכשלו- 10 הסיבות הנפוצות ביותר שעסקים נכשלים
קל להיקלע למשימות היומיומיות של ניהול עסק ולאבד את המראה של מה שנדרש כדי לבנות עסק מצליח.
10 הסיבות הנפוצות ביותר לכך שעסקים נכשלים הן כדלקמן:
1. חוסר תכנון והכנה מתאימים,
2. חוסר ידע על התעשייה,
3. חוסר ידע על המוצר או השירות,
4. חוסר ידע על השוק,
5. אסטרטגיית שיווק וביצוע לקויים,
6. איכות מוצר או שירות ירודה,
7. כישורי ניהול לקויים והרכב צוות מנהיגות,
8. ניהול תזרים מזומנים לקוי,
9. חוסר יכולת לשלוט בהוצאות/עלויות תקורה,
10 חוסר יכולת להסתגל לשינוי
בעלי עסקים שנכשלו 3 דברים חשובים שלמדתי מכשלים עסקיים בעבר ומדוע אני משיק מחדש מוצר ישן
"למדתי שחשוב שיהיה לי חזון ותוכנית לעתיד".
הלקח הראשון שלמדתי מהכישלונות העסקיים שלי הוא שחשוב שיהיה לך חזון ותוכנית לעתיד.
קל להיקלע לפעילויות היומיומיות של ניהול העסק שלך ולאבד את המראה של המקום שאתה רוצה להיות בעוד 5 או 10 שנים.
כאשר אתם מנהלים עסק, חשוב לקחת צעד אחורה ולהסתכל על התמונה הרחבה יותר.
זה לא קשור רק לפעילות השוטפת של החברה שלך.
אתה גם צריך לתכנן את העתיד ואת מה שעלול לקרות כדי לוודא שהעסק שלך מצליח.
בעלים של עסקים כושלים יכולים ללמוד מהטעויות שלהם ולהימנע מלעשות אותן שוב בעתיד.
הם יכולים גם ללמוד מאנשים אחרים שנכשלו כדי שלא יעשו גם את אותן טעויות.
תחרות
פרק זה מדבר על חשיבות התחרות.
תחרות היא דבר בריא, והיא יכולה להיות מה שדוחף אותך לעבוד קשה יותר ולהשתפר.
עם זאת, חשוב גם להיות בעל ראייה לטווח ארוך עבור העסק שלך.
זה יעזור לך להבין את הדרכים הנכונות להתחרות, וכיצד לשמור על העסק שלך צוף בעתיד.
בעלי עסקים שנכשלו לא היו מסוגלים להסתכל קדימה ולתכנן את הצלחתם העתידית.
הם לא היו מסוגלים להסתכל קדימה כדי לתכנן את הצלחתם העתידית.
הם לא ידעו איך הם יכולים לגרום לעסק שלהם לצמוח או מה הם צריכים כדי להישאר תחרותיים בענף שבו הם נמצאים.
בפרק השלישי דן בחשיבות התחרות ובצורך לתכנן קדימה.
הוא אומר שאחד הדברים הכי חשובים בעסקים זה להכיר את המתחרים שלך, והוא גם אומר שלחברה חייבת להיות חזון לעתיד שלה.
דן כיצד חלק מבעלי העסקים נכשלים כי הם לא יודעים להסתכל קצת קדימה על מנת לתכנן עתיד מוצלח וחזון עסקי.
הוא גם מזכיר שאנשים שלא מוכנים לתחרות לעולם לא יצליחו.